ANEM VENIM , MARXEM
A socials el primer tema que em començat es diu anem , venim , marxem. Tracta sobre la població ( quantes persones som , quants nois i noies hi han , hi ha més gent de edat o joves ...)
QUÈ EN SÉ?
- A Espanya hi ha un voltant de 50.000.000 habitants
- Al món hi ha un voltant de 7.050.000.000 habitants
- Hi ha més homes que dones.
- Es pot escollir el sexe de un nadó mitjans una tecnologia molt avançada ( reproducció assistida )
- La genètica influeix en els embarassos pròxims i també en el aspecte físic/psíquic del nadó.
- Xina es el país amb més habitants
QUE HE APRÈS?
En aquest tema m´he nodrit sobre un moltes dades i informació sobre la població.
Sé la causa de per que hi ha més homes que dones al món : és una qüestió de naturalesa , ja que els homes viuen menys que les dones ( en concret de mitja uns 4 anys més ).
Es a dir que la "naturalesa" produeix més homes , perquè es moren abans.
També he llegit una notícia molt interessant , sobre un cas a Polònia ( Miejsce Odrzańskie,) que durant l'última dècada, només havien nascut noies , però arriba'n a la conclusió, ens vam adonar que no era gens estrany, sinó que els humans estàvem acostumats a les coses aleatories.
( Aquí us deixo el que vaig posar jo en el meu treball )
↑↑↑↑ (VIDEO SOBRE MÉS INFORMACIÓ D´AQUESTA VILA)
A més , a més , he après que ha Catalunya cada vegada més hi ha menys població infantil i joventut , tothom ens preguntàvem perquè i el cas d´això era perquè cada vegada més hi ha més esperança de vida , (també anomenat sobreenvelliment) , i la gent sobreviu més a causa dels avenços de la tecnologia , pot ser el cas dels medicaments de la qualitat de vida ... i també que la gent "jove" no acostuma a tenir tants fills com abans o bàsicament no en te per això és que la natalitat cada vegada baixa més .
Hem comentat una mica el tema del racisme , amb un còmic que hi ha al bloc del Cesc on havies de dir en quina situació de racisme es trobava la persona. I En aquest còmic ens hem trobat un munt de situacions , ja sigues per la RELIGIÓ , el COLOR DE PELL , Estereotip FÍSIC , GENERE , LA SEXUALITAT , ORIGEN...
M´ha semblat molt bé que tractéssim aquest tema, ja que està molt present en la nostra societat .
CLICA AQUÍ PER LLEGIR EL CÒMIC
Els percentatges i gràfics han sigut uns dels més importants d´aquest tema , puguen calcular moltes dades com per exemple , les variants d'edat a Catalunya , les dades de la nostra comarca el Tarragonès , si hi ha més dones o homes , les edats....
D´altra banda he recordat la mitjana aritmètica
També hem fet un joc , per tota l´escola , que el tema d´aquest joc era sobre els immigrants.
L´explicaré una mica perquè el pugueu entendre:
En aquest joc hi havia:
Delegació espanyola ,la immobiliària ,l'alcalde ,l´escola ,la floristeria,"barcos" i els policies
I els més importants els immigrants que jo en formava part amb la meva família ( Lucia , Marc , Jissel i Sandra )
Llavors , que havíem de fer, els immigrants?
El nostre OBJECTIU era , tenir els papers per:
Poder matricular als fills , tindre casa...
Però és clar per tindre els papers necessites estar empadronat i necessites la casa i per tenir casa necessites treball... En resum tot era una cadena.
La meva expectativa és que crec que ens hagueren d'haver deixat més temps per poder endinsar-nos bé en el joc , ja que pel poc temps que teníem no donava a gaire .
Un punt a destacar és que vaig tindre la tan mala sort que hem vaig fotre una galeta, en una d´aquelles en què els policies em perseguien , la veritat és que s´ha de dir que es passen una mica amb l´abrillantador o la cera bé ... El que sigui que posin , al terra del passadís de pastoral que per favor aneu amb cura que no us passi com a mi , encara i així , vaig aixecar-me , i seguir corrents com si res .
COM HO HE APRÈS?
El sistema d´aprenentatge , ha sigut aquest :
bé , el treball com acostuma a ser , l´hem fet per parelles , i també com la majoria de vegades amb una plantilla , el procés que hem seguit ha sigut: el Cesc ens explicava el punt del dia , i després ens deia quins exercicis del document havíem de fer.En molts dels exercicis tenies que fer gràfics , els hem fet per el word .
Aquí us deixo alguns del gràfics que vam fer :
VÍDEO:
Bé , aquí ús deixaré un vídeo amb l´experiència del joc dels immigrants del meu grup i meva .
Si fos per mi no el posaria però l'he de posar...
( com diu el Cesc espero que d´aquí 10 anys em faci gràcia perquè en aquests moments no em fa cap ni una )
NO cal que el veieu , amb que ho vegi el Cesc ja en tinc prou.
COM M´HAN AVALUAT?
El Cesc ens ha avaluat : primer amb una primera entrega d´aquest blog , la segona avaluació ha sigut la primera entrega del document , després a classe vam fer un test per la plataforma , la segona entrega del document i la nota final d´aquest blog.
AQUESTES HAN SIGUT TOTES LES MEVES NOTES :
( nota de la primera part del blog )
( nota de l´examen )
( nota de la primera part del document )
( nota de la segona part del document )
Estic bastant satisfeta amb els resultats , opino que ha estat d´acord amb el temps que hi he dedicat.
( En resum el tema ha estat bastant bé la veritat es que no m´ha emocionat gaire , però encara i així , amb el joc que em fet es podria dir que l´hem deixat bastant enllestit , però encara i així reclamo que ens va faltar una hora més per el joc , el que m´ha cridat més d´aquest tema ha sigut saber més sobre els nadons a la carta i la notícia )
interessant això de cercar més informació del que el mestre et proporciona
ResponderEliminarhi poses temps ganes dedicació i esforç i això ha de tenir premi
ResponderEliminar