ASTÈRIX A TARRACO

A socials despres de acabar el tema anem , venim , marxem, hem començat ASTÈRIX A TARRACO , que tracta sobre el romans .




QUE EN SÉ ? 


La veritat és que, ja que el tema dels romans és molt comú, ja en sabia vàries coses, ja que hi ha altres cursos anteriors he repassat aquest tema vàries vegades.

-Roma es una de les ciutats on es pot trobar molta historia sobre aquesta època.

-El seu signe era SQPR

-Tarragona (abans Tàrraco )era una de les principals ciutats pels romans i d'acord amb les seves runes l'ONU, va declarar l'amfiteatre i altres prestigioses restes com patrimoni de la humanitat

-Les lluites de gladiadors al amifiteatre en les que executaven a gent.

-El llatí neix a la època dels romans.

              





QUÈ HE APRES ?



Aquest tema l'hem  inaugurat nosaltres , pel fet que hem hagut d´escollir un monotema el qual tingues a veure amb els romans.El qual era fer una presentació individual.


En el meu cas he volgut escollir un tema que fos original , que no fos gaire comú diguéssim que es pogués repetir o que es fes bola , que la gent no en sapigues gaire . 
Per aquest motiu he escollit el fast foods de l´antiga roma , del qual tractava sobre els establiments , negocis i tavernes que hi havia abans , hem va semblar un tema bastant interessant , estava entre altres , però al final em vaig decantar per aquest.
Però he après més coses de les que pensava ja que gràcies a les presentacions dels meus companys he sapigut més sobre : els espectacles , la vestimenta, la política,  l' economia, la societat ( com és dividia ), els esclaus...
Després d' acabar totes les presentacions, vam fer una excursió a un museu de Altafulla. En la que ens van ensenyar com vivien abans els romans,  i ens van ensenyar la vila, les seves estancies,  les termes, les piscines, la sauna. Es clar que no era un hotel de 5 estrelles, però veure les runes (bastant ben conservades) va ser interessant i personalment hem va agradar molt ja que ens vam posar en el paper de romans i alguns fins i tot d'esclaus.
L´excursió que vam fer va ser molt curiosa, i vaig aprendre a com vivien abans els romans, d´una manera més captivadora que va ser visitant el museu, ja que també és més interessant.
Aquí us deixo la pàgina web per si voleu saber més informació i a veure si us animeu a anar     

                             

 


COM HO HE APRES ? 

Bé... en aquest tema com ja he dit hem fet una presentació individual i no hem aplicat la dinàmica de anar amb parelles o fer un document. 
Bé també he après més d'aquest tema amb l' excursió.
I després farem una mena de cluedo sobre un assasinat.
Aquest si que és fa amb grups i haurem de inventar una història sobre un homicidi que va pasar. , en aquella època 


*foto del museum dels munts*



COM M'HAN AVALUAT?


Puc dir que aquest tema ha sigut en el que més canvis hem fet, ja que fins i tot l'avaluació l'hem feta diferent, això sí encara i així el professor ens ha avaluat igualment. 
Sí que és veritat que no hem fet cap test, però l'últim dia vam fer com una espècie de treball el qual si contava com un exàmen. Consistia en 2 vídeos que explicaven les raons de la caiguda del imperi romà, i havies de explicar ho amb les teves paraules.
En aquest cas diré que no em va agradar gens aquesta forma avaluativa, primera perquè vaig trobar que no tenia gaire sentit, amb el que vam estar estudiant (si que és veritat que era sobre els romans però....)
I segona que no em va anar gaire bé, trobo que ens va faltar temps i comprendre més el que explicava en el vídeo, personalment no em va sortir gaire bé, només vaig poder fer 2 complets i crec que mo em vaig saber explicar gaire bé. 


En la presentació hem tingut 3 avaluacions una autoavaluació la d'un company i la del professor. I després hem tingut l'avaluació de la participació o comportament a l'excursió. Estan bastant bé :




Aquí deixo el meu projecte perquè el pugueu veure :



   

Comentarios

Publicar un comentario